|
Van het Bestuur
Van het Bestuur
de naam van de instelling Protestantse Stichting Zorgvakanties het RSIN RSIN Nummer: 812 461 472 de contactgegevens van de instelling Voorzitter van het bestuur de heer J. Vlaming Pinksterblomstraat 51, 1636 XL Schermerhorn. Telefoon: 06 22 95 24 84 Algemeen E-mail adres: pszvdoorn@gmail.com de doelstelling van de ANBI Doelstelling “Het financieel ondersteunen van vakantieweken voor mindervalide en minder vermogende personen en alles wat hiermee samenhangt zoals het ontlasten van mantelzorgers en verminderen van een beroep op medische en maatschappelijke zorg. ” de hoofdlijnen van het beleidsplan Beleidsplan van Protestantse Stichting Zorg Vakanties (PSZV) Inleiding: Wij kunnen ons niet altijd voorstellen wat het betekent om vanwege ziekte, beperking, of leeftijd niet op vakantie te kunnen gaan. Gewoon er even tussenuit zijn en zorgeloos te kunnen genieten van een vakantie en daarbij niet te worden gehinderd door een beperking. De PSZV organiseert jaarlijks een vakantieweek om tegemoet te komen aan deze wens. Even weg van huis en ontspannen genieten, samen met medegasten, tevens lotgenoten, en vele vrijwilligers die zorgen voor de ondersteuning in de zorg en het organiseren van uitstapjes. Ook voor partners die tevens mantelzorgers zijn, betekent deze vakantieweek even een ontlasting van de zorg. Maatschappij: De maatschappij vraagt van de burgers om zelf meer verantwoordelijkheid te nemen voor voorzieningen die zij naast de feitelijke medische zorg nodig hebben. Deelnemers aan de vakantieweek van de PSZV zijn hier door hun medische of financiële situatie niet altijd toe in staat. Door het organiseren van een vakantieweek draagt de PSZV haar steentje bij aan het betrokken houden van deze mensen bij de maatschappij. De vakantieweek resulteert daarnaast in het ontlasten van mantelzorgers en professionele medische en maatschappelijke ondersteuners wat ook de maatschappij ten goede komt. Uitgangspunten
Verblijf Tijdens de vakantieweek verblijven onze gasten in het nieuwe Rooseveltpaviljoen. Het Rooseveltpaviljoen is onderdeel van zorghotel en conferentiecentrum “Nieuw Hydepark” op het landgoed Hydepark te Doorn (provincie Utrecht). Op het landgoed bevindt zich een prachtig park. In het zorghotel is plaats voor 40 à 45 gasten. De kamers zijn ruim en alle voorzieningen om goede zorg te kunnen bieden, zijn aanwezig. In de twee aangepaste bubbelbadruimtes kunnen wij onze gasten een heerlijke ontspannen bubbelbad ervaring aanbieden. Het gebouw beschikt over een eigen keuken, een restaurant, een recreatiezaal, een bar met openhaardhoek en een zonneterras. Nieuw Hydepark heeft koks in dienst die voor de gasten heerlijke maaltijden verzorgen met veel keuzemogelijkheden. Daarbij wordt rekening gehouden met de verschillende diëten van de deelnemers. Het gebouw beschikt verder over een eigen kerkzaal op de tweede verdieping. Deze biedt plaats aan 80 mensen en is goed toegankelijk met een lift. Gedurende onze week houden wij er een oecumenische zondagsdienst met een avondmaalsviering. We verzorgen in en rondom het Rooseveltpaviljoen een actief en gevarieerd programma. Een aantal aangepaste fietsen geeft ons de mogelijkheid met elke gast, met of zonder rolstoel, een fijne fietstocht in de omgeving van het huis te maken. Verder staan elk jaar diverse uitstapjes op het programma, al dan niet met de (rolstoel)bus. Inkomsten De PZSV verkrijgt haar inkomsten uit giften en donaties. Daarnaast is er elk jaar een bijdrage van de gasten om de vakantieweek mogelijk te maken. Beheer en vermogen Het vermogen van de stichting wordt op de bankrekening van de stichting beheerd. Elk jaar maakt de penningmeester naar aanleiding van het thema en programma dat wordt opgesteld door de vrijwilligersgroep van het betreffende jaar een begroting. De stichting streeft ernaar om het vermogen te houden op minimaal tweemaal de kosten van een vakantieweek. Dit heeft te maken met het feit dat wij twee jaar vooraf afspraken moeten maken om vakantieweken vast te leggen. Het vermogen dat na de vakantieweek resteert, staat op een spaarrekening van de stichting en wordt gebruikt voor toekomstige jaren. Het doel van de stichting is om elk jaar een vakantieweek mogelijk te maken, ook in jaren waarin minder giften en donaties ontvangen zijn. De stichting wil ervoor zorgdragen dat het aanbieden van zorgvakanties nog vele jaren mogelijk zal blijven. de functie van de bestuurders De Heer J. (Jan) Vlaming voorzitter Mevrouw N. (Nelleke) Looije - Bais, secretaris De Heer G. (Gerard) Deliën, penningmeester Mevrouw K. (Klasien) Dijkstra, redactie Mevrouw R. (Ruth) Smeding Jansen, verwerking aanvraag vakanties het beloningsbeleid Bestuursleden ontvangen voor hun werkzaamheden geen beloning, vacatiegeld of welke materiële vergoeding dan ook. Ze hebben slechts recht op een vergoeding van de in de uitoefening van hun taak in redelijkheid gemaakte kosten. Bij het uitoefenen van de activiteiten van de stichting (in hoofdzaak het organiseren en uitvoeren van zorgvakanties en de fondsenwerving t.b.v. deze vakanties) is het inschakelen van andere vrijwilligers (zorgverleners) onontbeerlijk. Ook deze andere vrijwilligers krijgen geen materiële vergoeding voor hun werkzaamheden en ook zij hebben slechts recht op een vergoeding van de voor en bij hun activiteit(en) in redelijkheid gemaakte kosten. een actueel verslag van de uitgeoefende activiteiten Maaltijden Ontbijt 08.30 uur Lunch 12.30 uur Diner 17.30 uur De eerste bel gaat een kwartier en de tweede bel gaat 5 minuten voor aanvang maaltijd. Ontbijt en lunch worden aangeboden in buffetvorm. Een vrijwilliger zal u hierin begeleiden. Diner wordt uitgeserveerd aan tafel. Programma Zaterdag 19 oktober 15.00 uur aankomst en ontvangst gasten. U krijgt de mogelijkheid om eerst naar de kamer te gaan of eerst wat te nuttigen in de recreatieruimte. 17.30 uur diner 19.30 uur voorstellen van het coördinatieteam en presentatie uitstapjes, kennismaking met overige gasten en vrijwilligers. Zondag 20 oktober 10.00 uur viering in de kapel op de 2de verdieping 15.15 uur Duo Anna en Irma 20.00 uur aanvang Lichtjesavond met muziek van Dick Langendijk. Maandag 21 oktober 09.30 – 09.45 uur Ochtendgymnastiek 10.30 uur dominee nodigt gasten uit om in groepsverband met elkaar te praten. 15.00 – 17.00 uur Verkennen omgeving, creatief bezig zijn, korte individuele uitstapjes. 20.00 uur spelletjesavond met o.a. Keezenspel Dinsdag 22 oktober Eerste dag met uitstapjes. 09.30 – 09.45 uur Ochtendgymnastiek 09.30 uur gasten die vandaag uitgaan moeten klaarstaan in de recreatieruimte. Overige gasten kunnen zich op andere manieren (laten) vermaken. 15.15 uur Puzzeltocht o.l.v. Henny Berends 17.00 uur iedereen weer in huis 19.30 uur optreden poppenspeelster Anke van Vliet Woensdag 23 oktober Tweede dag met uitstapjes. 09.30 – 09.45 uur Ochtendgymnastiek 09.30 uur gasten die vandaag uitgaan moeten klaarstaan in de recreatieruimte. Overige gasten kunnen zich op andere manieren (laten) vermaken. 15.15 uur Puzzeltocht o.l.v. Henny Berends 17.00 uur iedereen weer in huis. 20.00 uur oude films/DVD’s kijken en spelletjes Donderdag 24 oktober 09.30 – 09.45 uur ochtend gymnastiek 09.30 uur gasten die gaan zwemmen verzamelen in de hal. 10.30 uur gespreksgroep met de dominee 15.15 uur Spel o.l.v. Emma en Laura 20.00 uur optreden van Fred Omvlee met een Elvis-programma Vrijdag 25 oktober 09.30 – 09.45 uur Ochtendgymnastiek 10.30 uur Samenzijn met verhaal, zingen en danken o.l.v. Marius Braamse.
Zaterdag 26 oktober
Financieel Overzicht.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||


Vrienden_3.jpg)